§ 1 Postanowienia wstępne
-
- Portal internetowy Axon PV dostępny pod adresem internetowym www.axonpv.pl prowadzony jest przez firmę
Axon Develop Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Głogowska 88/22, NIP 5170433568, REGON 524489254, KRS 0001019849.
- Portal internetowy Axon PV dostępny pod adresem internetowym www.axonpv.pl prowadzony jest przez firmę
-
- Regulamin określa zasady korzystania z portalu internetowego oraz przedstawia zasady zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem axonpv.pl. Zasady regulaminu są skierowane zarówno do Klienta Indywidualnego, jak i do Przedsiębiorców.
§ 2 Definicje
-
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
- Sprzedawca – osoby fizyczne, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Axon Develop Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Głogowska 88/22, NIP 5170433568, REGON 524489254, KRS 0001019849Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
-
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
-
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.axonpv.pl
-
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu).
-
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
-
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
-
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
-
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
-
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
-
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
-
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
-
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@axonpv.pl
-
- Numer telefonu: 572025314 oraz 781797652
-
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu email i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
-
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w dni robocze w godzinach 10.00 – 18.00
§ 4 Wymagania techniczne
-
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
-
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
-
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail) i numer telefonu sieci komórkowej
-
- włączona obsługa plików cookies
-
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
§ 5 Informacje ogólne
-
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
-
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
-
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie
-
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji.
-
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
-
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
-
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7 Zasady składania Zamówienia
-
- W celu złożenia Zamówienia należy:
-
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”
-
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
-
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia, wybrać adres odbioru osobistego (wybór odpowiedniej lokalizacji produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
-
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie,
-
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności i opłacić zamówienie
-
- W celu złożenia Zamówienia należy:
§ 8 Oferowane metody płatności i odbiór zamówienia
-
- Klient może skorzystać z odbioru zamówionego Produktu z kilku lokalizacji magazynowych, po uprzednim opłaceniu zamówienia i umówieniu godziny odbioru drogą telefoniczną. Każda lokalizacja posiada przypisany inny numer telefonu do kontaktu.
- Po opłaceniu zamówienia, towar będzie gotowy do odbioru w ciągu maksymalnie 24h. W przypadku złożenia zamówień w weekendy i/lub święta, termin odbioru zamówienia ustalany jest indywidualnie z Klientem.
-
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
-
- Szybki przelew bankowy za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24
-
- Płatności kartami płatniczymi
- BLIK
-
- Oferujemy dostawę produktu firmą kurierską DHL w ciągu maksymalnie 48h. Koszt transportu w przypadku zakupu 1 szt. wynosi 100 PLN. W przypadku zakupu całej palety, koszt transportu wynosi 550 PLN.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
§ 9 Wykonanie umowy sprzedaży
-
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu. Złożenie Zamówienia przez Klienta nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy Sprzedaży. Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmiany ceny, po której finalnie zostanie zrealizowane zamówienie, względem ceny widocznej na platformie sklepowej, co wynika z dużej zmienności cen komponentów, kursów walutowych oraz ograniczonej dostępności towaru.
-
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
- Produkt zostanie przygotowany przez Sprzedawcę w ciągu maksymalnie 24h, a termin i godzina odbioru zamówienia przez Klienta, będzie ustalony pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy
-
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od odbioru Produktu przez Klienta lub wskazanej przez niego osobie.
-
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
-
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
-
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą drogi elektronicznej poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
-
- Skutki odstąpienia od Umowy:
-
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
-
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z odbioru produktu od Sprzedającego.
-
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
-
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
-
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
-
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu.
-
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
-
- Skutki odstąpienia od Umowy:
-
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
-
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
-
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
-
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
-
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
-
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
§ 11 Reklamacja i gwarancja
-
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego używanego Produktu.
-
- Sprzedawca jest obowiązany przekazać Klientowi rzecz wolną od wad.
-
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
-
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
-
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, chyba, że zgłoszenie reklamacyjne będzie wymagało stanowiska strony trzeciej – producenta towaru – w takim wypadku Sprzedawca zastrzega sobie prawo wydłużenia czasu odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne do czasu uzyskania opinii producenta.
-
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres wskazany przez Sprzedawce w mailu potwierdzającym przyjęcie reklamacji.
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
-
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
-
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
-
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
-
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę w trakcie składania zamówienia – także w celu marketingowym.
-
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
-
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym z Zamówienia z odbiorem osobistym, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta pracownikowi realizującemu Zamówienia na zlecenie Administratora.
-
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
-
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
-
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia, ograniczenia przetwarzania lub usunięcia.
-
- Klient ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
-
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 14 Postanowienia końcowe
Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.